9 Temmuz 2010 Cuma

Peynirli Quesadilla**

Ne zamandan beri aklımda peynirli quesadilla yapmak vardı.Bugün bir hışımla oturduğum yerden kalkıp quesadilla yapmaya giriştim.Bu aralar her şey o kadar boş ki.Bende kendimi yemeklere ve yeni denemelere veriyorum.Ama bazen yaptıklarımı bile yemeye halim olmuyor.Bir miskinlik,bir uyuşukluk anlamadım.Sıcaktan olsa gerek.
**
Evettt Peynirli Quesadilla meksika mutfağına ait bir aparatif çeşidi diyebiliriz.Biraz yağlı.Ama içinde hiç yumurta yok.Onun için denemelerimde tercihlerim arasındaydı. :)

Çok kolay değil yani hemen hazır olmuyor.Hamuru yoğurduktan sonra açması var sonra tavada kızarttıktan sonra iki quesadilla arası kaşarı döküyorsunuz ve 160 derecelik fırında 10 dk. pişiriyorsunuz.Malzeme arasında tereyağ da var isteğe bağlı ölçek azaltılabilir aslında.
**
Bütün işlemler bittikten sonra kendimce süsleme işine giriştim :)
Domates ve her zamanki süsleme yardımcım maydonozla bir şeyler yapmaya çalıştım :)

**

Hamuru için ;
2 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
Yarım çay kaşığı tuz
Yarım su bardağı küp doğranmış tereyağı
Yarım su bardağı ılık su


Bu malzemelerin hepsini kapta yoğurun.Ardından hamurdan elma büyüklüğünde kopartıp merdaneyle açın.Hafif yağladığınız tavada kızartın kaşarları koyduktan sonra diğer kızarttığınız hamuruda üstüne bastırın ve direk fırına.Tercihinize göre fesleğenle de servis edebilirsiniz.
Şimdiden afiyet olsun.. :)

Hiç yorum yok:

Bunlarda ilginizi çekebilir

Related Posts with Thumbnails