8 Kasım 2009 Pazar

Dolmuş Adabı**



Dün annemle alışverişe gittik.

Giderken de dolmuşu kullandık.Kimi zaman otobüsten daha konforlu oluyor.(tabi boş olduğu zaman)Allah'tan giderken boştu rahat rahat gittik.Gelirkende tam iş çıkışı saatine denk gelince biraz kalabalık oldu.Biz yine bi umut dolmuş boş olur belki otobüsü beklemeyelim diye bindik yine.Oturmuştum ama ortam sıkışıktı biraz.Adamın birisinin poposuyla tam yarım saat kadar tren-öküz ilişkisi yaşadıktan sonra dayanamadım biraz dikkat edermisiniz dedim.Şöyle ki otobüs her manevra yaptığında adam bana doğru gelişi güzel geliyor ve omzuma çarpıyor.Nası rahatsız oldum anlatamam.Uyarmam gayet normaldi.Bu uyarının ardından kendini yana çekti ve dikkat etti.
Çok olası bir durumdur ve hep dolmuşlarda başıma gelir.

Ortaokuldayken yine dolmuşa binme gibi bir hata yapıp annemle teyzeme gittik.O zamanlar tabi çocuğuz yer veren nezaketli(!) beyler yok.Bende ayakta ezilmemek için tam bir hayat mücadelesi veriyorum.E be şoför amca ne zorun varda o kadar insanı üstüste alıyorsun.E tabi senin keyfin gıcır.Oturmuşsun yaylanan bi koltukta bi aşağı bi yukarı çıka ine dolmuşunu sürüyosun ama ya biz ayaktakiler..
Her neyse adamın biri bindi bende tam kapının ordayım dipdibeyiz ki bu iğrenç birşey süreklide suratıma bakıp duruyor.Ama ne sinirlenmişim ne rahatsız olmuşum.Hayır tamam sıkışık ortam ama hiç mi bir iki kişi indiğinde geriye gidilmez e pes.Dolmuş baya boşaldı ama bizim bön bakış amca halen dibimde.Dayanamayıp biraz ileri gidermisiniz dedim.Geriye çekildi baya ama kıt beyin olunca insan bakmaya devam eder tabi.Bide yaşım başım küçük ne buldun da bakıyorsun demi.Töbe töbe.

İşte böyle okur dolmuş adabının halen öğrenilememiş olmasıyla birlikte bir daha dolmuşa binilmicek iç sesim bunu haykırıyor.
Adapsız dolmuşlara binmemeniz dileklerimlen.Öperim.lalala..

Hiç yorum yok:

Bunlarda ilginizi çekebilir

Related Posts with Thumbnails